Felhasználási feltételek

Hatálybalépés időpontja: 2023.09.01.

Bevezetés:

Kérjük, figyelmesen olvassa el Általános Szerződési Feltételeinket, mert megrendelésével elfogadja Általános Szerződési Feltételeinket!

Ha kérdése van webáruházunk használatával, a vásárlás folyamatával, szolgáltatásainkkal vagy az Általános Szerződési Feltételeinkkel kapcsolatban, az alábbi elérhetőségeken fordulhat hozzánk:

Üzemeltető:

Név: Vági & Vági Kft. (Vági & Vági Ipari Fémtömegcikk Gyártó Korlátolt Felelősségű Társaság)
Székhely: 1162 Budapest, Irha u. 1.
Cégjegyzékszám: 01-09-267635
Adószám: 10882630-1-42
Közösségi adószám: HU10882630

Weboldal címe: https://simpledesignset.hu/
E-mail cím: info@simpledesignset.hu

Definíciók:

Felek: eladó és fogyasztó/cég együtt

Fogyasztó: a 18. életévét betöltött, gazdasági tevékenysége vagy foglalkozása körén kívül eljáró természetes személy

Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, amelyben az egyik fél Fogyasztó

Jótállás: Fogyasztói Szerződés esetén olyan jótállás, amely meghaladja a Ptk. szerinti jogszabályi kötelezettséget, vagy amely a szerződés megfelelő teljesítése érdekében önként vállalt, kötelező és jogszabályon alapul.

Szerződés: adásvételi szerződés megkötése az Eladó és a Fogyasztó/Vállalkozás között a webáruház és e-mail használatával.

Távszerződés: a szerződés tárgyát képező termék megvásárlására vagy szolgáltatás nyújtására irányuló, a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül, távértékesítési rendszeren belüli távközlési eszköz használatával megkötött szerződés.

távközlési eszköz: a szerződéses nyilatkozat megtételének eszköze a felek távollétében, pl. internet hozzáférési eszköz, nyomtatvány, katalógus, telefon

Termék: a webáruházunkban készleten lévő, értékesítésre, birtokbavételre szánt, szerződés tárgyát képező forgalomképes áru vagy szolgáltatás.

Vállalkozás: üzleti tevékenysége vagy hivatása körében eljáró személy

Webáruház: webáruházunk, ahol a szerződéskötés megtörténik

Vonatkozó jogszabály:

  • törvény a fogyasztóvédelemről 1997. évi CLV
  • törvény a szerzői jogról 1998. évi LXXVI
  • törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások és az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes szempontjairól szóló 1999. évi CVIII
  • 151/2003 (IX.22.) Korm. rendelet a tartós fogyasztási cikkek kötelező jótállásáról
  • törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2000. évi CXX
  • A Polgári Törvénykönyvről szóló 2001. évi V. törvény
  • 19/2014 (IV.29.) NGM rendelet a Fogyasztó és a Vállalkozás közötti szerződés alapján eladott árukra vonatkozó szavatossági és jótállási igények rendezésének eljárási szabályairól
  • 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a fogyasztói és vállalkozási szerződések részletes szabályairól
  • Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016.04.27.) a természetes személyek személyes adatainak kezeléséről és védelméről, valamint az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről EK, azaz az Általános Adatvédelmi Rendelet
  • Az Európai Parlament és a Tanács 2018/302/EU rendelete (2018.02.28.) a tartalmi indokolatlan területi korlátozások és a fogyasztó állampolgárságon, lakóhelyén/letelepedésen alapuló megkülönböztetés egyéb formái elleni küzdelemről és a rendeletek módosításáról ( 2006/2004/EK és (EU) 2017/2394, valamint 2009/22/EK irányelv

Az ÁSZF hatálya és elfogadása:

A kötendő szerződés tartalmára a hatályos jogszabályokon túl az Általános Szerződési Feltételeink is irányadóak. Ezek összefoglalják az Ön és a mi jogainkat és kötelezettségeinket, a szerződéskötés feltételeit, a fizetési és szállítási feltételeket, a határidőket, a felelősségi szabályokat és az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

Megrendelése leadásával elfogadja a megkötendő szerződés mellékletét képező Általános Szerződési Feltételeinket.

A szerződés nyelve és formája:

A szerződés nyelve magyar.

A szerződés a megrendelés leadásával és az Általános Szerződési Feltételeink elfogadásával jön létre.

Árak:

Az árak magyar forintban értendők. Áraink bruttó árak és 0% ÁFA-t tartalmaznak.

Az árak változtatásának jogát fenntartjuk.

Visszavonás:

Mivel szolgáltatásaink a fizetés után azonnal elérhető digitális tartalom, a vonatkozó jogszabályok értelmében az ügyfél elállására nincs lehetőség.

Ha az Ügyfél visszaél szolgáltatásainkkal vagy megkerüli a licenszkorlátozásokat, jogunkban áll a hozzáférését visszatérítés nélkül korlátozni vagy megszakítani.

Panasz és jogorvoslat:

A Fogyasztó a Társaságunk szolgáltatásaival vagy tevékenységével kapcsolatos panaszát az alábbi elérhetőségeken jelezheti:

E-mail cím: info@simpledesignset.hu

A Fogyasztó panaszát első fokon írásban közölheti velünk. A panasz a Társaságunk nevében eljáró személynek a szolgáltatás marketingjéhez vagy értékesítéséhez közvetlenül kapcsolódó magatartására, munkájára vagy mulasztására is vonatkozhat.

E-mailben érkezett panasz esetén azt 30 napon belül a válaszával együtt megküldjük a Fogyasztónak. Az írásbeli panaszra Társaságunk a kézhezvételtől számított 30 napon belül írásban válaszol. A panasz elutasítása esetén Társaságunk álláspontját megindokolja.

A panaszról készült jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:
  • A panasz benyújtásának helye, módja és ideje
  • A fogyasztó neve, címe és elérhetőségei
  • A fogyasztói panasz részletes leírása, valamint a dokumentumok, nyilvántartások és bizonyítékok listája
  • Fogyasztói panasszal kapcsolatos álláspontunk nyilatkozata, amennyiben az azonnal kivizsgálható
  • A jegyzőkönyv felvételének helye és ideje
  • A jegyzőkönyvvezető és a Fogyasztó aláírása, a szóbeli panasz személyes megtétele esetén
  • A panasz egyedi azonosító száma – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatáson keresztül tett szóbeli panasz esetén
  • A panaszról jegyzőkönyvet és válaszunk másolatát 5 évig megőrizzük és a felügyeleti hatóság kérésére bemutatjuk.

A panasz elutasítása esetén a Fogyasztót írásban tájékoztatjuk, hogy a panaszt melyik hatósághoz vagy Békéltető Testülethez kell továbbítani. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell az illetékes hatóság és a Fogyasztó lakóhelye/lakóhelye szerinti Békéltető Testület székhelyét, levelezési címét, elérhetőségeit (honlap, e-mail, telefonszám), valamint a fogyasztó lakóhelye/lakóhelye szerinti Békéltető Testület székhelyét, levelezési címét, elérhetőségét (honlap, e-mail, telefonszám), valamint a fogyasztó lakóhelye/lakóhelye szerinti Békéltető Testület székhelyét, levelezési címét, elérhetőségét (honlap, e-mail, telefonszám) Békéltető Testület a Fogyasztói jogvita rendezésére.

Abban az esetben, ha a Társaságunk és a Fogyasztó közötti vitát tárgyalásos úton nem rendezik, a Fogyasztónak további jogérvényesítési lehetőségei lehetnek:

Fogyasztóvédelmi Hatóság eljárása:

Fogyasztói jogok megsértése esetén a Fogyasztónak joga van panasszal élni a lakóhelye szerinti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál. A Hatóság a panasz kivizsgálása után dönt arról, hogy folytatja-e a fogyasztóvédelmi eljárást. A járási hivatalok az elsőfokú hatóságok. Elérhetőségük: https://jarasinfo.gov.hu/

Bírósági eljárás:

A fogyasztó a vitából eredő igényét polgári peres eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint jogosult bíróság előtt érvényesíteni. .

A Békéltető Testület eljárása:

Fogyasztói panaszának elutasítása esetén jogában áll a lakóhelye/lakóhelye szerinti Békéltető Testülethez fordulni. Az eljárás megindításához a Fogyasztónak meg kell kísérelnie a vitás ügyet közvetlenül Társaságunkkal rendezni.

A békéltető eljárásban együttműködési kötelezettségünk van, amely megköveteli a békéltető testület válaszkérésének megválaszolását, a békéltető testület előtti tárgyaláson való megjelenést és az egyezség megkötésére jogosult személy részvételének biztosítását.

Amennyiben székhelyünk/telephelyünk a területileg illetékes békéltető testületet működtető Kereskedelmi Kamara megyéjén kívül található, együttműködési kötelezettségünk magában foglalja a Fogyasztó igényének írásbeli rendezésének lehetőségét is.

Amennyiben a fenti együttműködési kötelezettségünknek nem teszünk eleget, az ügy a Fogyasztóvédelmi Hatóság hatáskörébe tartozik, amely a jogszabálysértő társaságokkal szemben bírság kiszabására köteles, és nem mentesül.

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 000 forinttól 500 000 forintig terjedhet, éves nettó nagyvállalatok esetében pedig a társaság éves nettó árbevételének 15 000 forinttól 5%-áig terjedhet, legfeljebb 500 millió forintig. 100 millió forintot meghaladó forgalom.

A Fogyasztó kérheti békéltető eljárás megindítását. A kérelmet írásban (levélben, faxon, táviratban vagy a Békéltető Testület honlapján található elektronikus formában) a Békéltető Testület elnökéhez kell benyújtani.

A pályázatnak tartalmaznia kell:
  • Fogyasztó neve, lakóhelye/lakóhelye, elérhetőségei
  • A fogyasztói jogvitában érintett cég neve, székhelye/telephelye
  • A fogyasztó álláspontja és az ezzel kapcsolatos bizonyítékok és tények
  • Fogyasztó nyilatkozata arról, hogy a vitát közvetlenül az érintett vállalkozással próbálta rendezni
  • Fogyasztó nyilatkozata arról, hogy az ügyben más Békéltető Testületi eljárást nem kezdeményezett, közvetítői eljárást nem kezdeményezett, keresetet nem nyújtott be, fizetési meghagyást nem kért
  • a testület döntésének kérése
  • Fogyasztó aláírása
  • Ha a Fogyasztó az illetékes Békéltető Testület helyébe más szervet kért, a másik szerv illetékességének megjelölését.

Mindenesetre azt az okiratot vagy az okirat másolatát, amelynek tartalmára a Fogyasztó bizonyítékként hivatkozik (a vállalkozás panaszt elutasító írásbeli nyilatkozata, vagy ha ez nem áll rendelkezésre, a Fogyasztó által birtokolt kibékülési kísérlet írásos bizonyítéka) köteles csatolni kell a kérelemhez.

Ha a panaszra meghatalmazott képviselő jár el, a kérelemhez csatolni kell a Fogyasztó által kiadott meghatalmazást.

További információ a Békéltető Testületekről: http://www.bekeltetes.hu

Tudjon meg többet a helyi Békéltető Testületekről: https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek